De storm van vandaag heeft door het hele land de nodige schade aangericht. Inmiddels komen bij ons meldingen van afgewaaide zonnepanelen en schade aan zon-pv installaties. Ontvang jij ook meldingen van klanten? Dan helpen we je graag om dit op de juiste manier af te wikkelen.
Onderstaand stappenplan helpt je op weg:
- Laat de klant foto's maken van de schade die de storm heeft aangericht.
- Noteer zo nauwkeurig mogelijk het tijdstip waarop de schade ontstond, zodat het te koppelen is aan de windmetingen van het KNMI. Deze zijn te vinden via Weeronline.
- De klant dient de schade te melden bij zijn verzekeraar of tussenpersoon. De opstalverzekering dekt de schade bij een windkracht hoger dan 7, mits de zonnepanelen zijn opgegeven.
- Spreek in overleg met de klant en verzekeraar af wat er alvast opgeruimd kan worden. Denk hierbij aan loshangende en losliggende onderdelen die gevaarlijke situaties kunnen opleveren of extra schade kunnen toebrengen.
- De verzekeraar bepaalt vervolgens of de schade vergoed wordt.
In sommige gevallen bepaalt de verzekeraar welk bedrijf de schade gaat herstellen, soms is deze keuze vrij. Mochten wij hier een rol in kunnen spelen, dan horen we dat graag.
We helpen graag!
Heb je vragen? Stuur dan een mail naar info@home-nrg.nl. We doen ons best zo snel mogelijk contact met je op te nemen!